Аварію «Протона-М» пояснили виробничим дефектом

Аварії ракети-носія «Протон-М», запущеної 16 травня, відбулося в результаті виробничого дефекту. Про це «Известиям» розповів голова комісії з розслідування причин аварії Олександр Данилюк.

Він пояснив, що зазначений дефект був допущений у ході складання і призвів до руйнування вузла підшипника турбонасосного агрегату. Саме до такого висновку дійшла комісія, до складу якої входять понад 20 осіб, зазначив Данилюк. За його словами, дана версія остаточна і додати до неї нічого. 7 червня результати дослідження будуть представлені в Роскосмос.

Таким чином комісія підтвердила версію, выдвигавшуюся ще в кінці травня. Тоді «руйнування кріплення підшипника турбонасоса в рульовому двигуні третьої ступені ракети» було названо як найбільш ймовірну причину аварії. При цьому однак не виключалося, що до аварії могли призвести розгерметизація магістралі живлення пальним рульового двигуна, засмічення фільтра паливопроводу, а також навмисний саботаж.

У керівництві Центру Хрунічева кореспондентам газети розповіли, що версію комісії з підшипником вважають неспроможною. Представник Центру пояснив, що вона не вкладається в отримані математичні моделі. Однак у той же час співрозмовник видання зізнався, що альтернативної версії причин аварії немає. За його словами, в Центрі взагалі не розуміють, що саме сталося з «Протоном».

Ракета-носій «Протон-М» стартувала з космодрому Байконур. Їй належало доставити на орбіту супутник зв'язку «Експрес-АМ4Р». Приблизно через 540 секунд польоту ракети у відмовив рульової двигун третього ступеня, що і призвело до аварії і згорянню «Протона» в щільних шарах атмосфери.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 07.06.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook