Банкам та їх клієнтам написали інструкцію на випадок незаконного переказу коштів з рахунку

Банкам  та їх клієнтам написали інструкцію на випадок незаконного переказу коштів з рахунку

В рамках реалізації проекту Незалежної асоціації банків України «Протидія кіберзлочинності в банківській сфері» - НАБУ, банки-члени НАБУ і УБК МВС підготували Регламент (порядок) взаємодії банків, клієнтів-юросіб і фізосіб-підприємців та силових структур у разі виявлення факту несанкціонованого переказу коштів. Регламент містить 2 розділу - порядок дій співробітників банку в разі несанкціонованого переказу коштів і відповідний порядок дій потерпілого клієнта.

Для банкірів розписаний алгоритм екстрених дій працівників банку-платника і порядок звернення служб банку платника до інших банків і правоохоронним органам, а також їх подальшу взаємодію. При зверненні клієнта в банк з повідомленням про виявлення несанкціонованого перекладу / спроби несанкціонованого перекладу, або у разі виявлення співробітниками банку підозри отримання несанкціонованого перекладу / спроби несанкціонованого переведення в систему Банк-Клієнт, банк платника проводить наступні дії:

1) у разі звернення клієнта у відділення банку - проводиться ідентифікація клієнта, після чого обслуговуючий менеджер вживає термінових заходів з блокування облікового запису в системі «Клієнт-Банк» та / або ключів електронно-цифрового підпису клієнта, а також на вимогу клієнта самого рахунку. Клієнту повідомляється про необхідність подання письмового звернення в банк з повідомленням про несанкціонований переказ і клопотанням повернути несанкціоновано списані кошти. Також доцільно відразу отримати від клієнта заяву про надання згоди на розкриття банківської таємниці співробітникам МВС у зв'язку з фактом можливого шахрайства в межах, необхідних для з'ясування всіх обставин даної події.

2) інформація про звернення клієнта передається до підрозділу бек-офісу банку, банківської безпеки, фінансового моніторингу та \ або інших задіяних підрозділів відповідно з організаційною структурою банку.

3) у разі перебування несанкціонованих платежів в процесі обробки інформаційною системою банку - їх обробка призупиняється.

4) при необхідності проводяться технічні заходи, спрямовані на запобігання приховування слідів, знищення інформації або зміна інформації.

5) співробітники служби безпеки банку, IT-підрозділу та бек-офісу в процесі внутрішнього розслідування проводять ряд перевірок з метою формування необхідної доказової бази за фактом несанкціоновано списаних коштів, результати яких документально фіксуються:

У розділі, присвяченому діям клієнта, описаний порядок екстрених дій у разі несанкціонованого списання коштів: необхідність термінового звернення в банк і блокування системи дистанційного банківського обслуговування, максимального збереження доказів для подальшого розслідування правоохоронними органами. Описано порядок звернення клієнта до правоохоронних органів, роз'яснено, що саме має бути в заяві, правила його оформлення, реєстрації і т.д.

Також описаний процес повернення грошових коштів за зверненням клієнта до суду з позовною заявою до неналежного отримувача грошових коштів про стягнення грошових коштів, а також з клопотанням про вжиття судом заходів щодо забезпечення позову у вигляді арешту коштів на рахунку неналежного одержувача в сумі безпідставно отриманих грошових коштів. У разі своєчасного виявлення фактів несанкціонованого списання коштів з банківських рахунків можливо не допустити переведення в готівку або їх подальшого переказу, офіційно спрямувавши повідомлення про факт шахрайських операцій керівникам банків, в яких відкриті рахунки, на які перераховані викрадені кошти, а також до Державної служби фінансового моніторингу України.

Юридичний центр «Конфіденс» у соцмережах:

Автор: NTER | Дата публикации: 03.09.13 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook