Kia Sorento: поодинці по Європі

Ідея подорожі народилася після того, як в 2012 році три новеньких корейських позашляховика прямо з порома перетнули Росію від Владивостока до Москви, приїхавши точно на стенд Московського Міжнародного автомобільного салону в «Крокус-Експо», після чого стали на прикол. Однією з машин було вирішено дати «друге» життя, і вона вирушила, тепер уже через всю Європу, замикати кільце по Євразійському континенту.

У цьому пробігу Kia Sorento (про автомобілі ми вже розповідали в нашій рубриці «Тест драйв-KM») хотілося отримати об'єктивні дані, наскільки міський кросовер (а саме Kia Motors перекинула область застосування популярної моделі з позашляхової на міську) зможе витримати навантаження відстанню і виявиться зручним для великої подорожі. Передбачалося відвідати 15 країн і пройти близько 15 тисяч кілометрів.

Модель Sorento в у нас в країні відома давно. Перші модифікації цього автомобіля користувалися великою популярністю, так як досить потужний мотор, рамна конструкція кузова, постійний повний привід і жорстка задня підвіска з нерозрізний балкою давали йому низку переваг на бездоріжжі. Деякий час Sorento навіть сходив з конвеєра Іжевського автомобільного заводу, але потім випуск машини був припинений.

Нинішній Kia Sorento - комфортний кросовер з несучим кузовом полегшеної конструкції, з повним приводом з електронним блокуванням і сучасними системами активної безпеки. Потужність тестового екземпляра з дизельним мотором досягає 197 кінських сил при крутному моменті в 436 Нм.

Такий крутний момент доступний тільки з 6-ступінчастою автоматичною трансмісією, для механіки цей показник нижчий. Постійний повний привід дозволяє використовувати оновлений Sorento і на бездоріжжі, але от електронна система контролю блокування диференціала і сама муфта роблять його більш уразливим для екстремальних умов.

Пробіг через всю Європу спочатку передбачав використання кросовера в різних умовах: для швидкості переміщення неможливо було уникнути швидкісних автобанів, а бажання отримати цікаві фото, так і краси рельєфу - просто зобов'язували забратися вище в гори. Підсумковий пробіг - шістнадцять з невеликим тисяч кілометрів і 23 країни разом з Росією. Всі подорож вклалася в один місяць. Але, давайте по порядку.

Пробіг стартував у Москві в грудні. На борту лише один водій, який зобов'язаний бути штурманом, механіком і пасажиром одночасно. Перші 700 км до російської Північної столиці подолано швидко, далі Фінляндія і пором до Швеції.

Від Турку до Стокгольма - одна ніч шляху

Фінська погода різко відрізнялася від загальноконтинентальної - температура +3, мокрий сніг, зробили дорогу суцільною ковзанкою, на якому дорожні служби різко обмежили швидкість переміщення до 80 км/год з покладених 120. Але тимчасові рамки не дозволяли настільки сильно знижувати швидкість, тому подекуди довелося трохи порушувати, щоб встигнути в Турку на пором до Стокгольма.

Вже на цій ділянці Sorento довелося проявити всі свої системи електронної безпеки - крижана кірка на автобані постійно намагалася знести зад автомобіля в занос.

То і справа в процес включалася система електронної стабілізації, яку доводилося трохи коригувати кермом, щоб не дати машині зірватися в неконтрольоване ковзання. Але ця ділянка була скоріше винятком, а ось вже в Швеції ритм руху увійшов в стабільну колію.

Яскраве сонце Стокгольма і прекрасні пейзажі немов закликали не поспішати і на повну насолодитися цією перлиною Скандинавії. На жаль, в місті великі проблеми з паркуванням, втім, це ж можна спостерігати по всій Європі.

Шведська зима може бути і без снігу

Також, у Швеції виявилася найвища ціна на паливо, яка потім зустрілася на всьому протязі шляху до Мису Рок в Португалії. Переводячи на російські рублі, у Швеції довелося віддати 75 рублів за літр дизеля, підкачка шин варіюється в ціні від 0,5 до 3 євро в залежності від часу роботи апарату, долив "незамерзайки" - 2 євро, пилосос - до 3 євро.

Автоматична мийка машини обійдеться в 800-1000 рублів, я вибрав "ручний" варіант, коли автомобіль рухається в бокс, операторові залишається кредит в 140 крон (700 рублів) і далі ці гроші списуються по мірі витрати води і шампуню.

Також, дуже дорогий опинилася Данія. Шлях до цієї країни зайняв майже добу, з ночівлею в Мальме. Європа тільки карті світу здається маленькою - від Стокгольма до Копенгагена 700 кілометрів шляху і пройти їх в один присід досить складно.

До речі, ніч у Мальме обійшлася в 80 євро, так що, якщо ви збираєтеся в автомобільну подорож по Скандинавії, зробіть суттєву поправку на ціни і готелі там краще бронювати заздалегідь через Інтернет - вартість може опинитися в рази дешевше.

Але ось від чого у російської людини полізли очі на лоба, так це від цін на скандинавське харчування. Середньої руки кафе за невелику порцію їжі попросить 15-20 євро і зовсім не факт, що цієї порції вистачить для насичення однієї людини.

Копенгаген виявився дуже і дуже компактним містечком. Здається, Kia Sorento перетнув столицю Данії разів п'ять, поки стало зрозуміло, що він весь час опиняється в передмістях. Але після того, як розібралися, то навіть знайшлося місце для паркування в самому центрі біля університету і королівського палацу.

Імпровізований готель може бути і в лісі

Наступний нічліг передбачався в Гамбурзі, але розрахунок шляху виявився вірним - прибувши на місце в десять вечора, довелося переконатися, що знайти бюджетний готель вкрай складно. Та що там нічліг, навіть всюдисущий Макдональдс, на якому світилася напис "Працює до 23.00", виявився закритим.

Сон зупинив мене десь в Нижній Саксонії. Перша ночівля в машині, до речі, виявилася цілком комфортної - в Kia Sorento достатньо місця, щоб розміститися і нормально виспатися навіть трьох людей, що вже тут говорити про одну людину.

Піднесена панорамний дах забезпечує достатній приплив повітря, а система очищення клімат-контролю AirClean повністю усуває всі негативні запахи від вихлопу в салоні, так що навіть в холодну погоду можна спокійно спати, не боячись отруєння чадним газом.

Після невеликої фотосесії (шкода, не зміг умовити косулю, яких тут повно, попозувати на фоні машини), курс на Нідерланди. Чесно кажучи, постійно платити за швидкісні автобани накладно, та й не видно звідти нічого, тому в Голландію в'їжджали «дворами».

В Голландію дешевше в'їжджати за регіональним дорогах

Звична пробка перед Амстердамом, в якій мені доводилося стояти вже пару раз, а потім затишна Гаага - неофіційна столиця королівства. Багато плутають, але офіційною столицею Нідерландів є саме Амстердам, у Гаазі лише розташовані уряд, посольства і королівська резиденція.

Смачний рибний полуденок, огляд визначних пам'яток і старт в бік Парижа, до якого тут уже рукою подати. Але по дорозі гріх не заскочити в Антверпен - великий бельгійський місто. Європа в той момент в передчутті Різдва, а тому на вулицях столиці Фландрії - яскраво і жваво.

Особливо порадувало бельгійське пиво, яке по праву змагається з німецьким і чеським, але захоплюватися їм не варто. У багатьох країнах Європи хоч і дозволено вживання пари кухлів за кермом, але якщо поліція зупинить машину з російськими номерами і відчує запах від водія, то перевірка буде по повній програмі, на чому можна втратити багато часу.

Вночі Париж куди спокійніше, ніж вдень

У Парижі - велике зупинка - втома після пройдених 4000 кілометрів стала накопичуватися - одиночне подорож досить важко, тим більше, коли намагаєшся тримати ритм і графік, та ще й зупинятися для фотосесій.

Три дні у французькій столиці в період Різдва - відмінний відпочинок і маса вражень. Про Париж розповідати безглуздо, його треба просто побачити хоч раз у житті, але якщо ви поїдете туди на автомобілі, то будьте вкрай обережними - штраф за неправильну парковку і евакуацію виллється в пристойну суму в 500 євро, так що має сенс подбати про стоянці для залізного коня завчасно і платити по лічильнику.

Женевське озеро: чистісінька вода і нелякані лебеді

Після Парижа маршрут трохи відхилився від заздалегідь наміченого - до Швейцарії - рукою подати. А це Монблан, вузенькі вулички Люцерна, види Женевського озера і смачний перекус у швейцарській столиці. Країна, до речі, не імпортує більшість продуктів харчування, а виробляє їх самостійно. Але як же там дорого, чорт візьми!

Черговий ривок через Францію з заїздом в Бордо завершився в іспанському Сан-Себастьяні. Країна басків зустріла зовсім не зимовою погодою і соковитими пейзажами, а сам курортне містечко виявився дуже стильним, але при цьому камерно-домашнім.

Дивно, але це місце ще не освоєно нашими туристами, тому російські номери і бойову розмальовку Kia Sorento зустрічали з подивом, а на мене витріщалися, як на дивину з іншої планети. Мило побалакавши з офіціанткою, я дізнався, що на сніданок краще всього взяти іспанські «тапас» - оригінальні закуски, суть яких в намазаних на смажені скибочки хліба усіляких пастах і салатах. І дійсно - це приголомшливо смачно, особливо з найміцнішою кави, який іспанці п'ють у величезних кількостях.

А ще вони можуть дозволити собі безкоштовні автобани. Звичайно, є і платні, але поруч, зазвичай, йде така ж магістраль, на якій можна спокійно тримати дозволену швидкість до 120 кілометрів на годину і абсолютно не переживати з приводу поліції.

Тут закінчується континентальна Європа

Скориставшись «послугами» транспортного міністерства цього королівства я без проблем, до вечора, опинився в Португалії. На проміжному фініші маршруту - мисі Року, найзахіднішій точці Європи, тим самим, замкнувши для Kia Sorento початковий маршрут з Владивостока. 7500 кілометрів кросовер пройшов без будь-яких проблем, жодного разу не «кашлянувши» і не потурбувавши мене якимись проблемами.

Але попереду був і зворотний шлях, і підрахунки витрат, про які розповімо в другій частині репортажу.

Фото Микола Лукін
 

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 08.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook