Курс рубля обрушив російський авторинок

Асоціація європейського бізнесу опублікувала свій черговий звіт про скорботних справах російського авторинку

Інтегрально за січень-квітень 2014 року російський автомобільний ринок знизився на 4%, або на 32 567 штук проданих нових легкових і легких комерційних автомобілів у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року. В абсолютних же числах в 2014 році на території Росії було продано всього 829 046 автомобілів.

«Після короткого періоду відновлення ринок повертається до негативних індексами зростання. Очевидно, що недавня хвиля підвищення цін, викликана ослабленням рубля, впливає на споживчий попит, який спочатку був досить нестійкий. Найближчим часом ситуація на ринку навряд чи зміниться в умовах сповільнення економіки», - зазначив голова АЄБ Йорг Шрайбер.

Таким чином, тепер ми «в цифрах» знаємо те, що відчували і раніше: ціни на машини стрибнули вгору приблизно на 8% і продажі авто впали на таку ж величину. Кількість грошей у населення не додалося, а падіння курсу рубля знецінило їх на ті ж 8%...

Від «магії вісімок» постраждали, за рідкісним винятком, майже всі автовиробники, представлені на нашому ринку. Лідери продажів - «АвтоВАЗ», Renault і KIA - відзвітували про зниження своїх продажів на 16, 9 і 3% відповідно. Найгірше доводиться зараз Ford і Peugeot: падіння - відповідно 38 і 39%.

Цікаво, що на загальному песимістичному фоні такими живчиками виглядають Nissan, Mazda, Mercedes-Benz і Volvo. За перші чотири місяці цього року вони демонструють зростання продажів своїх моделей в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року на 30, 23, 22 і 18% відповідно.

Успіхи перших трьох вищезгаданих фірм можна пояснити появою в шоу-рум дилерів нових моделей - Nissan Almera, Teana, Qashqai, Mazda 3, Mercedes C-Klasse і GLA. Причини хороших продажів Volvo фактором новизни моделей не поясниш. У шведської марки новинок не було.

Швидше за все, зіграв свою роль той факт, що на тлі стрімко дорожчають машин конкурентів 2014 року випуску покупцям припали до душі знижки на залежаний товар цього виробника - машини 2013 року випуску.

До речі, раз вже ми згадали про «торішніх» машинах, неможливо не торкнутися тієї обставини, що за підсумками березня цього року представники АЄБ висловлювали обережну впевненість у тому, що торішнє падіння попиту на нові машини зупинено.

Насправді нічого подібного і не намічалося. Просто люди бачили, що відбувається з російською валютою на тлі всім відомих американсько-європейсько-російських колізій з приводу України, і йшли в дилерські центри витрачати поки ще не зовсім знецінені рублі. Недарма багато дилерів вже в січні відзначали: «Народ змітає все!»

Запасів «торішніх» машин і свіжих моделей за старими цінами вистачило до березня. У квітні дилери стали активно переписувати цінники у бік підвищення. У результаті ринкова картина придбала нинішні риси: практично у всіх автовиробників - серйозне падіння продажів.

Причому, як завжди, найважче доводиться моделей середнього цінового сегмента. Бюджетні моделі і преміум-сегмент демонструють звичну стабільність: небагатьом покупцям діватися нікуди - їздити на чомусь треба, а багатим, за великим рахунком, плювати, якщо машина вартістю в 5 мільйонів раптом подорожчає на якісь 200-300 тисяч рублів.

Як би те ні було, а якщо і далі так піде, то аналітики не виключають середньорічного падіння обсягів російського авторинку на 10% - до 2,78 мільйона нових автомобілів, проданих в 2013 році, до 2,4-2,5 мільйона штук.

В таких умовах не дивно, що урядовці, буквально місяць тому спростовували навіть боязкі припущення про можливе відновлення держпрограми пільгового автокредитування, зараз явно змінюють свою точку зору. Непрямим підтвердженням цього може служити заява заступника міністра промисловості і торгівлі РФ Георгія Каламанова: «За підсумками аналізу стану ринку легкових автомобілів в другому кварталі 2014 року Мінпромторг Росії представить в уряд пропозиції в частині необхідності продовження програми державної підтримки пільгового автокредитування, а також інших стимулюючих заходів».

Нагадаємо, що в ході програми держпідтримки автопрому шляхом видачі пільгових кредитів на покупку машин вартістю до 750 000 рублів банки уклали близько 200 000 таких договорів. Бюджет виділяв на неї 8,6 мільярда рублів. Уряд, вважаючи програму недостатньо ефективною, закрив її у грудні 2013 року - достроково.

А тепер воно, можливо, прислухається до хоровим прохання дилерів відновити її, поширивши на машини вартістю до мільйона рублів. Можливо, звичайно, що влада піде назустріч цим «стогонів з місць». Хоча - навряд чи. Якщо заради розвитку Криму жертвують такими довгоочікуваними проектами, як міст через Лену, на відновлення пільгових кредитів надії мало. Тим більше що рубль демонструє тенденцію до зростання по відношенню до долара і євро.

У зв'язку з цим, до речі, можна бути впевненим в одному: навіть якщо курс рубля повернеться на «доукраинский» рівень, цінники на машини в автосалонах вже точно за ним не підуть!

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 15.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook