Легендарний німецький піаніст презентував альбом про Москві

Спільний концерт прославленого німецького піаніста Йоахіма Кюна та вітчизняного саксофоніста Олексія Круглова відбувся в театрі «Школа драматичного мистецтва» 27 травня.

Йоахім Кюн в особливих рекомендацій не потребує. Народився у Східній Німеччині, в 60-ті роки переїхав в Західну, щоб безперешкодно грати джаз. З часом захопився мистецтвом вільних імпровізацій. Тяжіє до пізнього романтизму та імпресіонізму. У 1996-му отримав премію за інтерпретацію пісень Курта Вайля з «Тригрошової опери» Брехта. Грав з великою кількістю джазменів, серед яких Джим Гаррісон, Гато Барбьері, Дон Черрі, Слайд Хемптон, Філ Вудз, Орнетт Коулман, Арчі Шепп, Фароу Сандерс.

У 2012-му Кюн грав в Москві з російським фрі-джазовим саксофоністом Олексієм Кругловим. Музиканти настільки добре зрозуміли один одного, що на наступний день записали замість запланованої прогулянки по столиці спільну платівку «Moscow». Саме її вони і представляли у «Школі драматичного мистецтва».

Програма складалась як з треків з цього диска, так і з імпровізаційних номерів Круглова і Кюна. Відкрила концерт композиція «Homogeneous Emotions» з презентованого альбому, наочно продемонструвала феноменальне взаємопроникнення обох музикантів. Саксофон Круглова спочатку як би зображував зародження людських емоцій в чистому вигляді, а рояля Кюна відводилася роль мудрого голосу розуму, який все прояви почуттів прагне взяти під свій контроль.

Йоахім Кюн і Круглов Олексій

Втім, музиканти швидко помінялися місцями - і ось вже німецький гість вирував і шаленів, а Круглов як би застерігав його і обуздывал. «Круглов ж, звичайно, давно і зовсім - не учень, а його завдання в дуеті - експеримент і пошук меж вираження і виразності, - написав слідами концерту у себе в блозі homini-lupus.livejournal.com відомий музичний журналіст Олександр Волков. - При цьому він із задоволенням поринає у уривки, звучать традиційно. Музиканти грали і великі сольні фрагменти, передаючи ініціативу один одному. І все разом було рівно захоплююче і цікаво».

Авангард і традиція йшли в цьому концерті рука об руку. Одна з п'єс представляла досить доступну для сприйняття ностальгічну замальовку про колишню Москві. Втім, Кюн, як справжній послідовник напряму «Буря і натиск», то і справа йшов у відрив. Немов прогулянку по передранковій Москві «Застави Ілліча» розмашисто і крупно заштриховали. Після подібних сплесків піаніст здавався абсолютно вичавленим, але витирав піт з лоба - і знову рвався в атаку. Круглов не відставав, так що часом здавалося, що простір навколо нього ось-ось розколеться на шматки.

Йоахім Кюн і Круглов Олексій

На таких концертах не буває випадкових людей. Сюди, як правило, приходять за тим, щоб прочистити канали підсвідомості, позбутися від баласту випадкових вражень і рішуче струсити з себе весь накопичений негатив. Тим не менш, одній дамі завадив чиясь дитина, який вів себе більш ніж скромно, і вся його «провина» полягала в тому, що він акуратно намагався відкрити маленьку шоколадку «Оленка». Обурена глядачка зашикала, і батьки були змушені піти і забрати чадо. Але провини музикантів в цьому не було ні на йоту.

Фото Наталії Чебан надано організаторами концерту

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 30.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook