Туроператори відмовляються відповідати за нечесні агентства

Відповідальність за неоплату в термін путівки туроператору ляже на турагентство

Фото користувача Flickr digital cat

Ряд найбільших туроператорів звернулися в Конституційний суд Росії з проханням перевірити норми закону «Про основи туристської діяльності», пов'язані з розподілом відповідальності туроператорів і турагентств перед клієнтами.

«Суть претензій зводиться до того, що за змістом, придаваемому статті 9 цього закону в правозастосовчій практиці, вся відповідальність за діяльність турагентів до початку надання туристичних послуг лягає на туроператора, навіть у тих випадках, коли агент не перерахував гроші оператору за майбутній тур», - розповів в інтерв'ю РАПСІ представник заявників Олександр Зорін.

Згідно чинному законодавству, якщо турагентство, яке є прямим продавцем путівки, з якої-небудь причини не перерахувало в необхідний термін гроші туроператору, всі питання щодо компенсації вартості туру зараз виникають саме до туроператора. На думку туроператорів, це економічно несправедливо і суперечливо з точки зору дотримання їх конституційних прав на свободу підприємництва та добросовісної конкуренції.

Щоб уникнути подібної ситуації, в даний час туроператори укладають з турагентствами спеціальний договір, в якому чітко прописують сфери своєї відповідальності, а також порядок оплати. В залежності від тарифу конкретного турпродукту змінюється і термін, протягом якого на рахунок туроператора мають надійти кошти. Створення такого договору передбачається і в законодавстві.

«У договорі, що укладається між туроператором і турагентом, повинно міститися ... взаємна відповідальність туроператора і турагента, а також відповідальність кожної із сторін перед туристом і (або) іншим замовником за неподання або подання недостовірної інформації про туристському продукті, за невиконання або неналежне виконання зобов'язань за договором про реалізацію туристського продукту», - говориться в тексті закону.

Однак якщо подібні пункти відсутні укладається в документі, то несумлінне турагентство зможе вийти сухим з води. На думку заявників, туроператор має відповідати за надання туристичних послуг з моменту початку туру, тобто прибуття туриста в аеропорт, а турагент, в свою чергу, відповідає за інформування туриста про путівки, підбирає сам тур, оформляє необхідні документи і перераховує гроші клієнта туроператору.

«Великі гравці туристичного ринку ініціювали підготовку скарг до Конституційного суду, щоб виключити несумлінне поведінка турагентів з подальшим покладанням провини на туроператора, породжує в даний час велика кількість шахрайств у туристичному бізнесі», - підкреслив юрист.

Варто відзначити, що самі турагенти зовсім не заперечують проти такої ініціативи. Принаймні в Альянсі турагентств Росії (АТА) про це заявили прямо. «У туристів дійсно повинно бути право отримати гроші за тур, що не відбувся з турагента, якщо поїздка зірвалася з його вини», - розповів «Російській газеті» президент АТА Андрій Гаврилов.

Між тим глава організації пропонує туроператорам відмовитися від суду і вирішити всі питання в рамках спільної робочої групи. «Два місяці тому ми відправляли в Асоціації туроператорів Росії форму типового договору, який міг би врахувати всі нюанси взаємин. У тому числі й випадки, пов'язані з некоректним відходом турагентів з ринку», - додав Гаврилов.

За його словами, пропозицію АТА відновити обговорення договору, також як і внесення змін у закон про основи туристської діяльності, у якому не прописана відповідальність агентств, залишається в силі.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 04.06.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook