У Росії запрацював національний пошуковик «Супутник»

На Петербурзькому міжнародному економічному форумі компанія "Ростелеком" представила новий пошуково-сервісний портал під назвою "Супутник". Бета-версія сайту доступна за адресою sputnik.ru.

Чутки про те, що в Росії при підтримці держави може бути створений національний пошуковик, ходили вже декілька років. "Супутник" - не просто пошуковик. Це портал, орієнтований на споживчі, побутові запити громадян - так звані "вертикалі". Пошукова технологія тут працює насамперед з уже існуючими державними і соціальними проектами: госуслугами, єдиної медично-інформаційної аналітичної системою, міськими послугами та іншими сервісами, передають "Вести".

"У центрі нашої платформи знаходяться пошукові технології, на базі яких ми створюємо вертикалі або сервіси-проекти, - пояснює Олексій Басов, віце-президент ВАТ "Ростелеком". - Те, що ми зараз запускаємо - це базовий набір, який засвідчує ті чи інші напрями, в яких ми будемо рухатися. Це інформаційне середовище, в рамках цієї сфери існує набір проектів, серед яких - агрегація новин, телевізор в Інтернеті (40 каналів прямо в web), це погода, телепрограма і так далі. Другим напрямком є проекти, які більше пов'язані з оффлайнової життям користувача, ніж з онлайном. Це можливість знайти ліки біля будинку за реальними цінами, бензоколонку з реальними цінами на бензин. І тому подібні сервіси, які орієнтовані на реальну життя людини. Роль Інтернету для вирішення цих завдань цілком прагматична. Третій важливий напрям - взаємодія з державними та соціальними інститутами. Для цього у нас є, наприклад, сервіс "Мій Дім", який дозволяє людині дізнатися все про його будинку, про оточуючої його соціальній і державній інфраструктурі. Наприклад, дозволяє знайти всіх дільничних, які обслуговують той чи інший район".

Майбутній користувач госпоисковика, за словами Олексія Басова, не серфер по мережі. Це звичайний середньостатистичний росіянин з невеликого міста, який користується Інтернетом як довідником для орієнтації в оффлайновій реальності. Такий користувач у відповідь на запит "тарифи на газ" хоче отримати не тисячі посилань з інформацією за різні роки і аналітикою зростання цін, а одну єдину посилання з актуальними й перевіреними даними. Так, наприклад, "Супутник" на подібний запит першої і виділення в окремий абзац посиланням видає Федеральну комісію з тарифами, де можна знайти тарифи для різних регіонів.

Така видача відбувається за рахунок того, що "Супутник" у пошуках відповіді обробляє не всі сайти в Інтернеті і навіть не всі сайти в Рунеті, а лише третину з них, і віддає перевагу державним і офіційними каналами.

У ньому використовується "сімейний фільтр" - це безпечний пошук, що дозволяє пустити дитину за комп'ютер і бути впевненим в тому, що за будь-яким запитам, за будь-якими словами, які він дізнався від старших товаришів, він не знайде нічого такого, від чого батьки прийдуть в жах.

Зараз сайт "Супутника" працює в бета-версії, тому багато посилання поки працюють некоректно, як це завжди буває при запуску будь-якого продукту.

У майбутньому кількість сервісів буде рости: концепція платформи «Супутника» не виключає інтеграції з платіжними та іншими технологіями і продуктами, розробленими іншими компаніями. «У першу чергу ми розглядаємо сервіси "Ростелекома", але відкриті для співпраці», - говорить Басів.

Всього, за словами Басова, «Супутник» вже проіндексував 10 млрд документів в російському інтернеті і продовжить наповнення індексу в режимі відкритого тестування. Інвестиції в проект не розкриваються, але раніше джерело в «Ростелекоме» оцінював їх в $20 млн. Нині, за словами Басова, проект розвивається досить економічно порівняно з обсягом поставлених завдань за рахунок задіяння у тому числі нефінансових ресурсів «Ростелекома», пишуть "Ведомости".

Плани по окупності «Супутника» знаходяться в рамках звичного для «Ростелекома» підходу до інвестиційних проектів. «Через чотири роки ми бачимо "Супутник" у топ-10 ресурсів Рунета за аудиторним показниками», - говорить Басів.

Зараз у топ-10 проектів Рунета, за даними TNS, входять «Яндекс», Mail.ru, «В контакті», Google, YouTube, «Однокласники», «Вікіпедія», Avito, Facebook, Livejournal. Їх щомісячна аудиторія варіювалася в квітні від 18 млн до 58 млн користувачів.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 22.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook