Вчені: на планеті зафіксовано катастрофічне вимирання живого світу

RT з посиланням на дослідження групи вчених на чолі з біологом Стюартом Пиммом з американського Університету Дьюка повідомляє, що до того, як чоловік став відігравати домінуючу роль на Землі, в середньому один вид тварин або рослин з 10 мільйонів вимирали кожен рік. Але тепер від 100 до 1000 видів на мільйон зникають щорічно.

«Ми стоїмо на порозі шостого вимирання», - сказав Пимм. «Чи ми зможемо запобігти це чи ні, буде залежати від наших дій», - підкреслив він.

Між тим дослідження вчених зосередилася не на кількості видів, що вимирають, а на швидкості їх зникнення. Біологи оцінили темпи зникнення за допомогою молекулярної філогенії, техніки, яка відстежує зв'язку між різними видами через подібності й відмінності в їх ДНК.

Згідно з висновками попередні дослідження показали, що темпи зникнення видів у даний час вище, ніж вони мали звичай бути раніше.

Однією з причин сумної тенденції є втрата середовища існування, в тому числі за активної урбанізації та зміни клімату, мовиться в дослідженні, опублікованому в журналі Science.

Однак Стюарт Пимм стверджує, що є надія на збереження біорізноманіття за умови, що людство стане дбайливіше ставитися до навколишнього середовища.

Відзначимо, що в історії Землі вже було п'ять масових вимирань тваринного і рослинного світу. Близько 66 мільйонів років тому одне з таких вимирань знищило динозаврів і три з чотирьох видів тварин на Землі. Близько 252 млн. років тому вимирання забрала в небуття близько 90% видів. Пимм впевнений, що якщо ми не переглянемо своє ставлення до природи, підемо по шляху динозаврів.

«Ще не пізно врятувати ссавців, у яких загроза вимирання не перейшла критичну межу. Це вимагає виключити цілий комплекс безпосередніх загроз, включаючи скорочення середовища проживання, вплив інвазивних видів, хвороб і глобального потепління», - вважає американський біолог.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 31.05.14 |