Єдина система бронювання авіаквитків буде безпечною

На думку експертів, наличиние власної системи бронювання авіаквитків - питання національної безпеки

Перша інформація про створення національної системи бронювання з'явилася ще в кінці січня. Тоді «Комерсант» писав, що «Ростех» в даний час вже розробляє подібну систему. Як пояснили в держкорпорації, проект ведеться у відповідності з програмою уряду, прийнятої ще в 2010 році за ініціативи Мінтрансу, і покликаний забезпечити безпеку персональних даних пасажирів.

Однак знову питання створення національної системи бронювання сплив 21 травня, коли Рада Федерації виніс дану тему на обговорення комісії з розвитку інформаційного суспільства, за участю представників Мінкомзв'язку, Мінтрансу, Федеральної антимонопольної служби, «Аерофлоту» і «Трансаеро».

Приводом для створення подібної розробки стало питання безпеки, враховуючи ризики від можливих санкцій проти Росії, повідомляють «Известия». «Якщо будь-який вітчизняний перевізник потрапить під американські санкції, ми можемо отримати великі проблеми», - підкреслив радник голови СФ Руслан Гаттаров. Він нагадав, що платіжні системи Visa і MasterCard вже обмежили співпрацю одразу з кількома російськими банками.

Гаттаров також зазначив, що системи бронювання авіаквитків містять величезну базу персональних даних про громадян Росії, які можуть бути використані західними спецслужбами і комерційними структурами.

Як розповів виконавчий директор сервісу продажу авіаквитків OneTwoTrip Віктор Сизов, на російському ринку використовуються чотири основні міжнародні системи бронювання авіаперельотів (GDS): Amadeus, Sabre, Galileo і Gabriel SITA. Ряд компаній використовують також вітчизняну систему «Сирена» (її підрозділяють на «Сирена-Тревел» і «Сирена-2.3»).

Найбільшою дистрибутивної системою вважається Amadeus, слідом за нею йде Galileo. При цьому в останній представлено більше бюджетних перевізників, ніж в будь-якій іншій GDS. Sabre стала стрімко розвиватися, після того як «Аерофлот» переніс у неї свої ресурси місць з Gabriel. Що стосується Gabriel, то її в Росії зараз використовують S7 Airlines і «Трансаеро». «Сиреною» ж користуються більш дрібні авіакомпанії з Росії та СНД.

«Таким чином, жодна з систем не надає місця всіх авіакомпаній, і агентам доводиться користуватися послугами відразу декількох систем. Їх оператори конкурують в наданні сервісів пошуку оптимальних і дешевих маршрутів, а також різняться за своїми технічними характеристиками», - пояснив Сизов.

Президент ЗАТ «Транспортна клірингова палата» і розробник системи «Сирена» Сергій Іллічов впевнений, що змушувати всіх авіаперевізників користуватися якоюсь однією системою було б неправильно. «Якщо уявити, що це зроблять, то буде потрібно перехідний період у кілька років. У тому ж «Аерофлоті» вся внутрішня робота прив'язана до систем, які взаємодіють з Sabre. Це система управління доходами, управління відправками і так далі», - підкреслив Іллічов.

За даними «Комерсанта», витрати на створення національної системи складуть близько мільярда рублів, а термін реалізації проекту сягає трьох-п'яти років. У «Ростехе» вважають, що затія окупиться, якщо всі російські авіакомпанії перейдуть на нову систему, щоправда, як держкорпорація зможе цього домогтися без примусу з боку держави, там не пояснили.

Глава компанії по онлайн-бронювання авіаквитків Biletix Олександр розповів Сизинцев KM.RU, що з точки зору державної безпеки створення власної системи бронювання - це логічний крок, «лежить в руслі останніх політичних та економічних тенденцій, а також інших урядових ініціатив».

При цьому він визнав, що західні системи бронювання являють собою «комплекс колосальних довгострокових інвестицій, досвіду, професійних компетенцій і напрацьованих зв'язків». «За моїми оцінками, на розробку нової системи «з нуля» може піти не менше десяти років», - підкреслив Сизинцев.

Глава Biletix переконаний, що створення національної системи «з нуля» при наявності вже успішно працюючих програм є нелогічним рішенням. Як пояснив Сизинцев, інтеграція з «Сирена-Тревел» або «Сирена-2.3» дозволить заощадити колосальні гроші і час.

Однак до якого висновку в результаті прийшла комісія Ради Федерації, поки не повідомляється. Тому питання створення всеросійської системи бронювання авіаквитків поки так і залишається швидше питанням, ніж затвердженої завданням на найближчі роки.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 23.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook