ЗМІ: в «помсту» за «Добролет» Росія може заборонити авіакомпанія ЄС польоти над Сибіром

Російські чиновники розглядають можливість обмежити або зовсім заборонити транзитні польоти європейських авіакомпаній з Європи до Азії через територію Росії, пишуть «Ведомости» з посиланням на джерело, близьке до одного з контрагентів великих європейських авіаперевізників, високопоставленого федерального чиновника і людини, близької до учасників обговорення.

За даними останнього, розмови про можливе обмеження транзиту для європейських перевізників почалися незабаром після перших санкцій проти Росії з боку Євросоюзу (ЄС). Але останні події - зупинка «Доброльота» і штрафи, які наклала Україна на російські авіакомпанії за польоти у Крим (близько $8,6 млн. - «Відомості»), - вимагають відповіді.

Рішення має прийняти уряд, зараз йдуть консультації на рівні Мінтрансу і Мзс. Людина, близьке до Мзс, запевнив, що «будь-які відповідні заходи ЄС, у тому числі в галузі повітряних перевезень, будуть вивчатися і без відповіді не залишаться».

Для польотів з Європи в Азію авіакомпанії з 1970-х років використовують найкоротший маршрут - транссибірський і платять за це гроші «Аерофлоту». Після розпаду СРСР система транссибирских платежів збереглася, і гроші, як і раніше отримував «Аерофлот». Збори могли досягати $500 млн. Але більшу частину коштів «Аерофлот», як правило, направляв на потреби авіації. Зараз авіакомпанія отримує від іноземних перевізників не більше $300 млн на рік.

Крупнейшиеплательщики - Lufthansa, British Airways, Air France. Lufthansa в курсі проблеми і стурбована можливими збитками, які оцінюються більш ніж в 1 млрд євро за три місяці санкцій.

При цьому людина, близьке до ради директорів «Аерофлоту», сказав, що якщо заборону на польоти іноземних компаній транссибирскому маршруту буде введений і «Аерофлот» перестане отримувати ці гроші, то він не зможе виконувати й інші доручення, які комерційні авіакомпанії зазвичай не виконують: Це і експлуатація Sukhoi Superjet, яка обходиться більш ніж в $50 млн в рік, і всі соціальні проекти, та неприбуткові маршрути, які перевізник тримає, це і авіакомпанія «Аврора», яка є державно важливим проектом, але не вписується у бізнес-логіку такої авіакомпанії, як «Аерофлот».

Для іноземних авіакомпаній заборона на транссибірські польоти призведе до подовження маршруту в середньому на годину-півтора. Зростуть витрати на паливо та оплату праці персоналу, збільшиться навантаження на техніку, але зменшиться оборот повітряного судна. З урахуванням мінімальної рентабельності авіаційного бізнесу в цілому істотні додаткові витрати поставлять європейських перевізників у складне становище і помітно нерівні умови порівняно з азійськими компаніями: підвищити ціни вони не зможуть, а утримати їх на колишньому рівні неможливо з-за низької рентабельності.

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 05.08.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook