Тернополяни зможуть платити меншу квартплату, якщо ЖЕК надає неякісні послуги

Тернополяни зможуть платити меншу квартплату, якщо ЖЕК надає неякісні послуги

Українці зможуть домогтися зниження квартплати, якщо ЖЕКи надають неякісні послуги або не в повному обсязі. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ розробило новий порядок перерахунку плати за житлово-комунальні послуги, який може бути прийнятий на засіданні Кабміну вже в цьому місяці.

Варто зазначити, що перерахунок тарифів на обслуговування будинків передбачений законом про ЖКГ, проте сама процедура не була прописана. Тепер буде чітко визначений алгоритм дій мешканця і ЖЕКу, передають “Вести”.

“Новим порядком перерахунку тарифів передбачається, наприклад, що ЖЕК зобов’язаний не рідше, ніж раз на рік, надати споживачеві калькуляцію вартості послуг за рік по конкретному будинку. У ній має бути вказано, які саме проводилися роботи в будинку і скільки це коштувало загалом і з розрахунку на одного мешканця”, – заявили у відомстві.

В результаті мешканців чекає зниження тарифів за тими позиціями, де роботи проведені не були.

“Якщо були закладені гроші на ремонт даху, а його так і не було, то за результатами року ЖЕК зобов’язаний зробити перерахунок”, – зазначили у відомстві.

Мешканець будинку може і сам вимагати у ЖЕКа калькуляцію і відмовити йому не мають права. Крім того, згідно документу, українці зможуть відмовитися від послуг, які їм не потрібні. У спірних ситуаціях в присутності представника ЖЕКу потрібно буде оформити акт-претензію про ненадані послуги. Якщо ж представник не прийде у встановлений час, акт-претензію повинні будуть підписати не менше двох сусідів. У випадку, якщо ЖЕК відмовиться робити перерахунок, то мешканці можуть звернутися до суду.

Зараз українці навіть через суд не можуть домогтися від ЖЕКів калькуляції. Приміром, Людмила Дяк з Луцька вже два роки судиться з комунальниками: “Я прошу ЖЕК надати мені калькуляцію, щоб зрозуміти, як вони виставляють рахунки. У дворі у нас прибирають вкрай рідко, сніг взимку чистять тільки після скарг, а під’їзди ніколи не бачили ремонту. А от коли почав текти дах (живу на останньому поверсі), попросили купити сім рулонів руберойду – і без гарантій. В результаті дах я ремонтувала за свої гроші. До речі, вистачило всього п’ять рулонів. Пізніше лагодження даху вони вписали в свої послуги, хоча у мене є всі квитанції. Ось вже два роки тягнеться справа у суді, але ЖЕК, як і раніше, не виконує своїх обов’язків – труби течуть, у дворі не прибирають”.

Жінка не вірить, що новий документ допоможе: “Закон про доступ до інформації та інші закони, які зобов’язують житлоконтори надавати інформацію мешканцям про плату за послуги, існують і зараз, проте на ЖЕКи це ніяк не впливає. Треба змінювати всю систему, при якій самі ЖЕКи будуть зацікавлені в якісній роботі”.

Думки експертів щодо нововведень Мінрегіону розійшлися. “Споживачі і раніше мали право вимагати калькуляцію від ЖЕКу, але хіба всі її отримували? – заявив юрист Віктор Несін. – Вся система надання та оплати послуг ЖЕКу чітко не прописана. У багатьох квартирах досі немає індивідуального лічильника на воду, а окремо один стоїть, який враховує кількість спожитої води всім будинком одразу.

А ЖЕК розкидає витрати на всіх мешканців”. А ось за словами адвоката Наталії Крук, мешканцям буде простіше опротестувати послуги, зазначені в платіжках: “Він (порядо) змінить життя мешканців: наприклад, буде легше довести в суді, що працівники ЖЕКу не виконували свої обов’язки. Або опротестувати послуги, зазначені в платіжках”.

Зазначимо, новий Житловий кодекс істотно обмежить у правах власників квартир на користь керівних компаній, і значно розширить права забудовників. Автори документа стверджують, що Житловий кодекс створює передумови для створення ринку надання комунальних послуг, а також запевняють, що найбільш неприйнятні норми вже прибрали з проекту, який вже пройшов перше читання.

Автор: NTER | Дата публикации: 24.10.13 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook