Астрономи досліджували історію давньої зірки і її планет

Міжнародна група астрономів оголосила про двох нових экзопланетах, які обертаються навколо зірки Каптейна. Як повідомляється на сайті Королівського астрономічного товариства Великобританії, на одній з планет створені хороші умови для виникнення життя, так як вона знаходиться на достатній відстані від світила, щоб на ній могла бути рідка вода.

Астрономи виявили, що одна з планет системи, Kapetyn b, в п'ять разів масивніше Землі і має період обертання навколо свого світила, рівний 48 земним добам. Ця планета знаходиться на достатній відстані від зірки, щоб температура на її поверхні дозволила воді знаходитися в рідкому стані.

Друга планета, Kapetyn c, масивніше Землі, з періодом обертання навколо свого світила, рівним 121 земним добам, як вважають астрономи, не може містити значну кількість води в рідкому стані. В даний час вчені вивчили не всі необхідні характеристики планет системи Kapetyn. У своєму дослідженні астрономи комбінували дані з надточних спектрометрів обсерваторії Кека на Гаваях, Ла-Сілья і Лас-Кампанас в Чилі.

Зірка Каптейна знаходиться в сузір'ї Живописця на відстані близько 12 світлових років від Сонячної системи в гало нашої галактики. Світило являє собою червоний субкарлик; зірка випромінює світла в 250 разів менше, ніж Сонце, її маса дорівнює четвертій частині маси Сонця.

Особливостями зірки Каптейна є те, що вона рухається у зворотну сторону, ніж більшість зірок у Чумацькому Шляху, і її велике власне рух. Спостереження вчених дозволяють зробити деякі висновки про історію зірки Каптейна. Як вважають астрономи, світило могло народитися приблизно 11,5 мільярдів років тому (що всього на два мільярди років пізніше виникнення Всесвіту) в карликовій галактиці, яка була поглинута Чумацьким шляхом. До такого висновку вчені прийшли, припустивши, що зірка Каптейна разом зі своєю карликовою галактикою була частиною Омега Центавра, яка в даний час реєструється астрономами як найбільше кулясте скупчення сотень тисяч зірок в нашій галактиці, схожих на зірку Каптейна.

Ймовірно, у минулому кулясте скупчення Омега Центавра було карликової галактики, в центрі якого може знаходитися чорна діра. Вчені вважають, що їх відкриття представляє інтерес в першу чергу в контексті пошуку потенційно придатних для життя планет, властивості яких ще недостатньо з'ясовані.

По материалам: LENTA.RU