Астрономи виявили загибель зірки типу Вольфа-Райе

Вчені Ізраїлю, Швеції та США виявили наднову зірку, що виникла в результаті вибуху зірки типу Вольфа-Райе. Своє дослідження автори опублікували в журналі Nature, коротко з ним можна ознайомитися на сайті Phys.org.

Астрономам вдалося помітити вибух зірки типу Вольфа-Райе, розташованої в сузір'ї Волопаса на відстані близько 360 мільйонів світлових років від Землі. Утворилася наднова зірка отримала назву SN 2013cu. В процесі загибелі типу зірка Вольфа-Райе скидала газову оболонку зі швидкістю 2,5 тисячі кілометрів в секунду, її маса кожні 33 роки зменшувалася на масу, рівну масі Сонця. В кінці смерті об'єкт втратив весь водень і придбав масу, рівну десятої частини маси Сонця. Смерть об'єкта типу Вольфа-Райе в сузір'ї Волопаса відбувалася у відповідності зі сценарієм вибуху наднової зірки класу IIb. До цього вчені не знали, як утворюються такі світила.

У своєму дослідженні вчені задіяли ресурси і дані обсерваторій Національної лабораторії Лоуренса в Берклі і Кека на Гаваях. Стандартна зірка Вольфа-Райе в 20 разів важче Сонця, температура її поверхні в п'ять разів вище температури Сонця, а час життя становить близько двох мільйонів років. Положення зірки Вольфа-Райе на діаграмі Герцшпрунга-Рассела говорить про її пізній стадії еволюції.

У своєму дослідженні вченим вдалося встановити, що наднові класу IIb походять від зірок типу Вольфа-Райе. Питання ж походження зірок типу Вольфа-Райе до кінця не з'ясовано.

По материалам: LENTA.RU