Астрономи запідозрили у системи Плутон-Харон пов’язану атмосферу

Астрономи з США в результаті комп'ютерного моделювання встановили, що система Плутон-Харон має пов'язану атмосферу. Дослідження вчених опубліковані в журналі Icarus, коротко з ним можна ознайомитися на сайті New Scientist.

Вчені змоделювали рух молекул азоту в умовах верхніх шарів атмосфери Плутона і прийшли до висновку, що її температура значно вище, ніж вважалося раніше, а товщина більше приблизно в три рази. Це може призвести до того, що частина молекул азоту може перейти з поверхні Плутона на Харон.

Раніше, в 1980 роках, дослідники припустили, що Плутон і Харон обмінюються газами, однак у своїй роботі астрономи припускали, що в атмосфері Плутона міститься велика кількість метану, і що цей газ на відносно великій швидкості перетікає на Харон. На відміну від метану, азот значно важче, і тому може витікати з атмосфери Плутона повільніше.

Відстань між Плутоном і Хароном становить 19570 кілометрів, що майже в 20 разів менше відстані між Землею і Місяцем. Обидві планети є карликовими: приблизно, діаметр Плутона дорівнює 2390 кілометрів, а Харона - 1212 кілометрів; Плутон у дев'ять разів важче Харона, а центр ваги системи знаходиться між поверхнями планет.

У липні 2015 року корабель НАСА «Нові горизонти» (New Horizons) пройде повз системи Плутон-Харон. Протягом дев'яти днів апарат буде збирати інформацію про поверхневому будову об'єктів системи. Вченим вперше вдасться перевірити свою модель про пов'язаних атмосферах планет.

По материалам: LENTA.RU