Астрономи знайшли кандидата в об’єкти Ландау-Торна-Житков

Вчені із США і Чилі виявили ймовірного кандидата на об'єкт Ландау-Торна-Житков. Своє дослідження автори опублікували на arxiv.org, коротко з ним можна ознайомитися на сайті Колорадського університету в Боулдері.

Вчені вивчили спектри зірки HV 2112 в Малому Магеллановій хмарі і виявили в них аномально високий вміст ліній, що відповідають рубидию, літію та молібдену. Астрономи зробили своє відкриття, використовуючи оптичні 6,5-метрові телескопи Обсерваторії Лас-Кампанас в Чилі.

Висока температура червоних надгігантів, до яких, як вважалося, відноситься HV 2112, дозволяє їм утримувати кожен з цих елементів, але, як правило, не всі три одночасно і не в такій великій кількості. Такий розподіл хімічних елементів свідчить на користь того, що зірка HV 2112 є об'єктом Ландау-Торна-Житков.

Об'єкт Ландау-Торна-Житков - зоряне утворення, що складається з червоного гіганта (або надгіганта), всередині якого знаходиться нейтронна зірка. Як вважається, такі об'єкти можуть утворюватися в результаті зіткнень нейтронної зірки та червоного гіганта або в результаті еволюції подвійної зоряної системи, що складається з нейтронної зірки та червоного гіганта. Більш вірогідний другий випадок передбачає сценарій, згідно з яким нейтронна зірка входить в зовнішні шари вмираючої зірки-компаньйона і аккрецирует на себе її речовина. Подальша еволюція системи залежить від співвідношень параметрів зірок і може призвести, зокрема, до утворення об'єкта Ландау-Торна-Житков.

Зірка на стадії об'єкта Ландау-Торна-Житков, як вважається, може знаходиться близько тисячі років; подальша еволюція системи призводить до вибуху наднової і утворення системи двох релятивістських об'єктів (наприклад, системи, що складається з пульсара і нейтронної зірки, що обертаються на великій швидкості відносно загального центру мас, який сам рухається з високою швидкістю).

Кіп Торн і Ганна Житков теоретично описали такі об'єкти в 1977 році. Ще раніше, у своїй статті 1932 року «До теорії зірок», Лев Ландау передбачив існування нейтронних зірок, а в роботі «Про джерела зоряної енергії», опублікованій в 1938 році в журналі Nature, припустив існування нейтронних зірок з ядром. Виявлені особливості спектра роблять зірку HV 2112 найбільш вірогідним кандидатом на об'єкти типу Ландау-Торна-Житков з відомих сьогодні науці.

По материалам: LENTA.RU