Астрономи знайшли в космосі «Мегаземлю»

Міжнародна команда дослідників з Швейцарії, США, Італії і Великобританії виявила незвичайну тверду планету, яка в 17 разів важче Землі. Повідомлення про відкриття вчених доступно на сайті Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики в США, де зазначено, що відкрили планету з допомогою зонда «Кеплер» НАСА, а досліджували її структуру силами обсерваторії SuperWASP, розташованої на Канарських островах.

Тверда планета Кеплер-10с, містить кремній, залізо та інші тверді породи, знаходиться на відстані близько 560 світлових років від Землі в сузір'ї Дракона; діаметр об'єкта більше земного в 2,3 рази і становить 29 тисяч кілометрів. Період її обертання навколо своєї зірки дорівнює 45 земним добам. Планетна система в сузір'ї Дракона, крім Кеплер-10с, включає в себе планету Кеплер-10b, яка в три рази масивніше Землі і має період обертання навколо тієї ж зірки близько 20 годин. На відміну від твердого Кеплер-10с, Кеплер-10b, ймовірно, складається з рідкого заліза.

Астрофізики оцінюють вік планети Кеплер-10с приблизно в 11 мільярдів років. Планета є старою, особливо в порівнянні із Землею, вік якої оцінюється в 4,5 мільярда років. Для утворення таких об'єктів необхідні важкі елементи. Щільність планети говорить про те, що вона повинна бути твердою. Фахівці не виключають, що на Кеплер-10с присутня атмосфера.

Відкриття вчених показує, що тверді екзопланети могли почати формуватися ще у ранньому Всесвіті. Раніше вважалося, що такі об'єкти не могли існувати в той час: гравітаційне тяжіння залучає величезні маси легенів гелію і водню, які в надлишку присутні молодий Всесвіту, і утворюються планети схожі на сучасні газові гіганти на зразок Юпітера і Нептуна. Питання про механізми утворення твердих планет залишається відкритим.

По материалам: LENTA.RU