Фізики продемонстрували надійну квантову телепортацію

Вчені з Нідерландів та Великобританії продемонстрировалии квантову телепортацію між двома кубітами, розділеними відстанню в три метри. Коротке повідомлення про дослідження доступно на сайті Делфтського технічного університету в Нідерландах, а стаття вчених опублікована в журналі Science.

Вченим вдалося передати на відстань квантову інформацію - в даному випадку квантовий стан електрона, що характеризується певним спіновою станом частинки. В експерименті вчені використовували алмаз, який охолодили до наднизьких температур. Высокоупорядоченная організація кристала дозволила вченим вивчити спінові стани одиничних електронів і домогтися високої надійності передачі інформації (стану частинки).

Квантова телепортація являє собою передачу квантового стану частинки (системи частинок) на відстань. Для цього використовується рознесена на відстань пара зчеплених (заплутаних) часток: згідно квантової механіки, навіть при видаленні таких частинок один від одного вони зберігають інформацію про стан свого партнера. Такі заплутані частинки порушують принцип локальності, згідно з яким на стан об'єкта може впливати тільки його близьке оточення. Це протиріччя пов'язано з парадоксом Ейнштейна-Подільського-Розена і становить одну з основних концептуальних труднощів квантової механіки.

Надалі вчені планують здійснити квантову телепортацію на відстань близько 1300 метрів. Квантова телепортація є важливим етапом у створенні квантових комп'ютерів і мереж, в яких замість класичних одиниць інформації - біт, що використовуються для їх квантові аналоги - кубіти. Обчислювальні апарати, що функціонують на основі законів квантової механіки, передбачають суттєве підвищення швидкодії та безпеки виконання операцій.

По материалам: LENTA.RU