Фізики знову не виявили темну матерію

У ході експериментів з пошуку частинок темної матерії вчені не знайшли слідів U-бозона. Фізики виключили цей фотон із списку основних кандидатів на роль частинок темної матерії. Своє дослідження автори опублікували в журналі Physics Letters B, коротко з ним можна ознайомитися на сайті HZDR.

У ході спостережень, проведених за допомогою установки HADES, міжнародна група вчених не виявила слідів U-бозона в реакціях елементарних частинок. У своїх дослідженнях фізики використовували два типи реакцій; у першому випадку бомбардували ніобій і водень пучками протонів, призводило до утворення півонії. У другому - зіштовхували аргон і хлорид калію. Це зумовило утворення ця-мезона. Для півонії і ця-мезона, як вважається, може існувати канал розпаду на фотон і U-бозон. Темні фотони повинні розпадатися на лептони пари частинок-античастинок (електрона і позитрона), статистика яких аналізувалася вченими.

Гіпотетичний U-бозон, інакше званий темним фотоном, має, на відміну від електромагнітного кванта, невелику масу спокою, імовірно, порядку декількох микроэлектронвольт, і є переносником далі сили неясною природи.

Комплекс HADES (High-Acceptance Di-Electron Spectrometer) в Центрі з вивчення важких іонів Гельмгольца в Дармштадті призначений для дослідження ядерної матерії в екстремальних умовах (високих температурах і тисках), в роботі спектрометра бере участь більше ста фізиків з різних країн світу.

Вчені точно не знають, які частинки утворюють темну матерію і темну енергію. З темних матерії і енергії, імовірно, близько 95 відсотків Всесвіту, інші п'ять відсотків припадають на барионную матерію. З темною енергією пов'язано прискорене розширення Всесвіту, а з темною матерією - космологічна постійна (або лямбда-член в рівнянні Ейнштейна) і спостерігається розподіл баріонної речовини у Всесвіті.

По материалам: LENTA.RU