Покупці гаджетів виявилися самими ненадійними позичальниками

Зростання обсягів простроченої заборгованості по POS-кредитів (кредити на товари в торговельних мережах) перевищив темпи зростання заборгованості за всіма кредитами фізосіб, виключаючи іпотеку. Про це говориться в дослідженні Національної служби стягнення (НСВ), наявному в розпорядженні «Стрічки.ру». Обсяг простроченої заборгованості по POS-кредитів у першому кварталі склав 23,2 мільярда рублів.

З початку 2014 рік цей показник виріс на 15 відсотків (3 мільярда рублів). За весь 2013 рік прострочення в цьому сегменті зросла на 50 відсотків, що на 2 процентних пункту вище зростання по всьому позичковому портфелю без урахування іпотеки (48 відсотків).

За даними НСВ, за останні кілька років темпи зростання прострочення в цьому сегменті стабільно підвищуються. Причиною цього стали зміни кредитного ринку - якщо раніше більшість кредитів були саме товарними, то зараз банки роблять акцент на готівки і кредитних картах. Таким чином, в POS-сегменті залишилися в основному кредити на смартфони і гаджети, які беруть найчастіше спонтанно. Для покупки більш дорогих товарів тепер використовуються інші кредитні продукти.

В НСВ очікують, що за підсумками 2014 року обсяг простроченої заборгованості по POS-кредитів може скласти 25 мільярдів рублів (за методикою ЦБ РФ). При цьому частка простроченої заборгованості складе 8,3 відсотка. Виросте вона за рахунок слабкої динаміки зростання портфеля (300 мільярдів рублів за підсумками року).

Що стосується портрета боржника, то, за даними НСВ, і чоловіки, і жінки беруть майже однакову кількість кредитів в цьому сегменті з мінімальним переважання жінок (50,33 відсотка). Характеристики заборгованості чоловіків і жінок мало відрізняються один від одного. При цьому основна маса боржників у чоловіків сконцентрована у віковій категорії від 22 до 35 років, а у жінок - 36-60.

Сума заборгованості всіх категорій боржників вона становить від 20 до 49 тисяч рублів, що дорівнює вартості смартфона, планшета, ноутбука. Ці дані, на думку НСВ, говорять про те, що POS-сегмент перемістився в нішу фінансування спонтанних покупок, що означає високі ризики кредитування в ньому.

По материалам: LENTA.RU

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 11.06.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook