Приховані надмасивні чорні діри об’єдналися

Астрономи Аргентини, Чилі та США виявили аномалію в кутовий кластеризації видимих і прихованих активних надмасивних чорних дір. Стаття вчених доступна в Arxiv.org, а коротко з її основними висновками можна ознайомитися на сайті НАСА.

У своєму дослідженні вчені розглянули кластеризацію більш 170 тисяч активних надмасивних чорних дір. Астрономи виявили, що, на відміну від видимих, так звані приховані чорні діри значно частіше об'єднуються в кластерні утворення.

Активні ядра галактик, як вважається, складаються з надмасивних чорних дір, оточених аккреційним диском, зовні схожим на тор. В залежності від орієнтації цього «бублика» в просторі відносно Землі його можна спостерігати «зверху», «збоку» або під різними кутами. Чорна діра визначається по випромінюванню, появляющемуся при аккреції речовини на неї. Зазвичай добре видно об'єкт «зверху» або «знизу», якщо ж на чорну діру дивитися «збоку», то з-за газопилової хмари її важко помітити. Така теорія з'явилася близько 40 років тому і пояснювала, чому схожі чорні діри спостерігаються абсолютно по-різному.

По материалам: LENTA.RU