Росія разом з Китаєм збудує великий порт під Євпаторією

Китайські інвестори після візиту президента Росії Володимира Путіна до Китаю відновили перервані взимку переговори з розробки і будівництва глибоководного порту на території Криму. Про це «Известиям» розповів перший віце-прем'єр республіки Рустам Темиргалієв. За його словами, очні зустрічі з китайською стороною намічено на серпень - проект поки не є першочерговим.

«Ми маємо намір запустити проект, але тільки коли будуть завершені позачергові заходи щодо запровадження рубля і водопостачання півострова», - уточнив він.

Порт глибиною 25 метрів передбачається побудувати в Сакському районі Криму, неподалік від селища Фрунзе в 25 кілометрах від Євпаторії. Нова гавань може стати найбільшим розвантажувальним портом на території Криму. Очікується, що перший етап проекту обсягом 3 мільярди доларів включить в себе будівництво глибоководного порту-хаба, який зможе приймати великі партії вантажів. Там вони будуть дробитися і вирушати морем в інші порти. Крім того, планується звести кілька терміналів для зерна і сипучих вантажів обсягом у 20 мільйонів тонн. На другий етап намічені аеропорт, термінал зрідженого природного газу і будівництво верфі - на них підуть ще 7 мільярдів доларів.

Проект був анонсований президентом України Віктором Януковичем 5 грудня 2013 року під час його візиту в Китай. Тоді ж був підписаний меморандум про наміри між операторами проекту - кримським «Киевгидроинвестом» в особі Олексія Мазюка і китайської Beijing Interoceanic Canal Investment Management Co (BICIM) мільярдера Ван Цзина. Інвестиції китайської сторони на першому етапі оцінювалися в суму близько 3 мільярдів доларів, всього йшлося про вкладення з їх боку на рівні 10 мільярдів доларів. Переговори і дії з реалізації меморандуму були заморожені після державного перевороту на Україні, в результаті якого Янукович втратив владу, а Крим увійшов до складу Росії.

Власником китайського генпідрядника проекту BICIM є Ван Цзін. Основний його бізнес - телеком-компанія Xinwei Telecom Enterprise Group. На іншому кінці земної кулі компанія Цзина Hong Kong Nicaragua Canal Development Investment Company в серпні 2013 року зайнялася будівництвом Нікарагуанського каналу, альтернативи Панамському, який повинен з'єднати Тихий і Атлантичний океани. Загальна вартість проекту оцінюється в чотири рази більше вартості кримського хаба - понад 40 мільярдів доларів. Зараз його будівництво призупинено - у січні уряд Нікарагуа відклав проект із-за необхідності коригування нового водного шляху.

Згідно зі старими домовленостями з українською владою, Росія може отримати частку в 50 відсотків від всієї структури і портові збори від її експлуатації, повідомив виданню відповідальний секретар Російсько-китайської палати по сприянню торгівлі машинотехнічної та інноваційною продукцією Сергій Санакоєв. За його словами, компанія Ван Цзина отримає в управління інші 50 відсотків порту, а також щорічний фіксований відсоток, прив'язаний до вкладених грошей і загальним обсягом доходу.

По материалам: LENTA.RU

Автор: Евгений Плотский | Дата публикации: 30.05.14 |

Комментарии

Комментировать

ВКонтакте
FaceBook