Вчені пояснили спіральну структуру галактики Андромеди

Вчені з США знайшли природу спіральної структури галактики Андромеди в її зіткненні з іншої, меншої галактикою. Робота вчених доступна на Arxive.org, коротко з нею можна ознайомитися на сайті Nature.

Комп'ютерне моделювання, проведене вченими, показало, що спіралеподібна структура галактики Андромеди Messier 31 (M31) в основному сформувалася близько 900 мільйонів років тому після зіткнення з невеликою галактикою-супутником Messier 32 (M32). Перед зіткненням з M32 галактика Андромеди, як вважається, була еліптичною.

Раніше астрономи не могли вирішити, в якому місці сталося зіткнення галактик: в центрі або на краю диска M31. В останньому дослідженні вчені прийшли до висновку, що галактика M32 перетнула зовнішній край диска галактики Андромеди. Астрономи прийшли до висновку, що спіралеподібна структура галактики Андромеди формувалася протягом більше двох мільярдів років: 1,2 мільярдів років M32 занурювалася на швидкості близько 500 кілометрів в секунду у M31, а решта 900 мільйонів років виходила назад. В даний час галактика-супутник знову наближається до M31.

Вчені вважають, що вторгнення галактики-супутника в галактику Андромеди повинно було б позбавити спочатку компактну карликову галактику M32 зовнішньої оболонки з темної матерії, газу і льоду, проте цього, ймовірно, не сталося. Учені поки не знають, яким чином утворюються і еволюціонують подібні об'єкти.

Спіралеподібне галактика Андромеди містить приблизно у два рази більше зірок (приблизно трильйон), ніж наша галактика, і розташована на відстані 2,52 мільйонів світлових років від Землі. Протяжність галактики в 2,6 разів більше, ніж у Чумацького Шляху, і дорівнює 260 тисяч світлових років.

Галактика Андромеди і Чумацький Шлях рухаються назустріч один одному зі швидкістю більше ста кілометрів за секунду, і, як очікується, зіллються в одну велику еліптичну галактику через приблизно чотири мільярди років.

По материалам: LENTA.RU