Вчені придумали фотонний колайдер

Фізики-теоретики Великобританії і Німеччини запропонували схему отримання матерії світла. Своє дослідження автори опублікували в журналі Nature Photonics, коротко з ним можна ознайомитися на сайті Phys.org.

Вчені придумали установку, в якій фотони (безмассовые частинки світла) перетворюються в масивні частинки, і зробили відповідні розрахунки. Для цього автори використовували процес Брейта-Уїлера, в якому пари фотонів перетворюється в пару частинка-античастинка (наприклад, в електрон-позитронную пару).

Експеримент на такій установці складається з трьох етапів. Спочатку потужний лазерний промінь прискорює електрони до близькосвітлових швидкостей, потім ці електрони прямують на тонку золоту фольгу, створюючи тим самим пучок високоенергетичних фотонів, який, на третьому етапі, направляється в спеціальну золоту порожнину. У цій порожнині створено особливе поле випромінювання. Фотони, що спрямовані в порожнину, і фотони, що вже знаходяться в ній, в експерименті в результаті процесу Брейта-Уїлера перетворюються у пари масивних частинок - електронів та позитронів.

Провівши математичне моделювання, вчені з'ясували, що за одне зіткнення пучків фотонів в порожнині може утворитися до ста тисяч пар частинок-античастинок. До цього народження масивних частинок з фотонів спостерігалося лише у присутності інших масивних частинок і атомного ядра. Фізики вважають, що придумана ними установка фотонного колайдера може бути цілком життєздатною і виявиться корисною для дослідження процесів, що відбуваються в перші хвилини існування Всесвіту.

По материалам: LENTA.RU