Вчені знайшли в мантії Землі великі запаси води

Геофізики з США виявили свідоцтва того, що в мантії Землі містяться великі запаси води. Дослідження вчених опубліковано в журналі Science, коротко з ним можна ознайомитися на сайті New Scientist.

За даними, отриманим вченими, вода міститься на глибині близько 700 кілометрів від поверхні Землі в породі рингвудит в мантії. Вміст води перевищує обсяг трьох земних Світових океанів. Дослідники спостерігали понад 500 землетрусів, від яких дві тисячі сейсмографів зафіксували акустичні коливання. Їх характер і тривалість свідчать на користь того, що породи, що їх проводять, насичені водою.

Рингвудит - модифікація олівіну з підвищеним вмістом води. Сам мінерал утворюється при високих температурах і міститься у великій кількості в мантії Землі. Сейсмографи вчених дозволили встановити існування перехідного шару між олівіном у верхній мантії та більш глибокими шарами мантії, який складається, імовірно, з рингвудита, з якого під дією високого тиску виділяється вода.

Відкриття вчених підтверджує те, що вода утворилася на ранніх етапах утворення Землі глибоко в її надрах, а не в результаті бомбардування поверхні планети кометами, як вважалося раніше.

По материалам: LENTA.RU