Знайдений генетичний маркер обсесивно-компульсивного розлади

Група американських дослідників визначила генетичний маркер, пов'язаний з розвитком обсесивно-компульсивного розлади (ОКР). Свою роботу вчені опублікували в журналі Molecular Psychiatry, коротко з нею можна ознайомитися на сайті Phys.org.

Автори досліджували однонуклеотидный поліморфізм в популяції загальною чисельністю 5061 людина, у якої було 1406 страждають ДКР з 1065 сімей. В результаті цього вчені виявили генетичний маркер, пов'язаний з ДКР на ділянці ДНК, розташованому на дев'ятій хромосомі поруч з геном під назвою ptprd.

Однонуклеотидный поліморфізм (снип) являє собою відмінності між гомологічними ділянками ДНК розміром в один нуклеотид між різними особинами одного і того ж виду. Генетичний маркер - ділянка ДНК, пов'язаний з кодуванням окремого фенотипічної ознаки.

Генетичні особливості ОКР найменш вивчені порівняно з іншими психічними захворюваннями. Розлад характеризується появами різних нав'язливих думок (обсессий) і дій (компульсий), які можуть прогресувати або носити періодичний характер. Так, у героя Леонардо Ді Капріо у фільмі «Авіатор» було ОКР.

Від розладу, за словами дослідників, страждає від одного до двох відсотків населення США, приблизно стільки ж у розвинених країнах Північної Європи, Австралії та Канаді. Терапія та медикаментозне лікування не чинять достатнього ефекту на результати лікування. Всесвітня організація охорони здоров'я оголосила ОКР одним з найбільш деструктивних захворювань у всьому світі. Дослідження вчених дозволить просунутися в медикаментозному лікуванні розлади.

По материалам: LENTA.RU